Aromin käyttöohje

Tältä sivulta löydät Aromin käyttöohjeet.



Sisällys

1. Raporttipohjat
2. Tilaaja-sivusto
2.1. Etusivun toiminnot
2.2. Käyttäjän tilaus
2.3. Ruokailijan itsetekemä ateriatilaus
2.4. Yksilöity tuotetilaus
2.5. Ruokalajitilaukset
2.6. Palaute
2.7. Oma tili

1. Raporttipohjat

Täältä löytyy organisaation tekemät ja käyttämät yleisimmät raporttipohjat


2. Tilaaja-sivusto

Tilaukset tehdään Aromin Tilaaja-sivustolla.

Tilaaja-sivuston etusivulta sisään kirjautunut käyttäjä näkee hänelle mahdolliset tilaustyypit.



2.1. Etusivun toiminnot

Sisään tilaajaportaaliin kirjaudutaan syöttämällä tunnus ja salasana.

Asiakas valitaan oikean yläkulman valikosta. Valittavana ovat ne asiakkaat, joille sisäänkirjautuneella käyttäjällä on oikeudet tehdä tilauksia.
Kun asiakas on valittu, yläkulmassa näkyy oma nimi ja asiakkaan nimi, jonka tilaaja-näkymässä käyttäjä on. Tilauksia voidaan tehdä ja selata vasta asiakkaan valitsemisen jälkeen.

Oikean yläkulman valikosta pääsee tarkastelemaan myös seuraavia asioita:

Oma tili: Salasanan voi vaihtaa klikkaamalla Oma tili –kohtaa.
Palaute: Palveluntarjoajan palaute-lomake asiakkaalle.
Tietoa palvelusta: Palveluntarjoajan antamaa tietoa itsestään ja/tai palveluistaan.
Kirjaudu ulos: Palvelun käyttö lopetetaan aina kirjautumalla ulos.

Kun asiakas on valittu, näkyy etusivulla asiakkaan tilattavien tuotteiden ja palveluiden mukainen näkymä, joka määrittyy asiakas- ja käyttäjäkohtaisesti. Valittavissa on useira erilaisia tilaustyyppejä, joiden näkyvyys riippuu käyttöoikeuksista: Ateriatilaukset, Tuotetilaukset, Ruokalajitilaukset, Käyttäjän tilaukset ja Tarjoilut ja tilat.



2.2. Käyttäjän tilaus


Käyttäjän tilaus -kohdassa käsitellään käyttäjän tilauksiin liittyviä tilauksia.

Tilausluettelo: Kaikki käyttäjän tekemät tilaukset. Tässä näkymässä käyttäjä voi poistaa keskeneräiset tilaukset.

Uusi tilaus: Käyttäjän tilaus tehdään tässä näkymässä toimituspäivittäin.



2.3. Ruokailijan itsetekemä ateriatilaus




2.4. Yksilöity tuotetilaus




2.5. Ruokalajitilaukset

Ruokalajitilaukset- kohdassa käsitellään ruokalajeihin liittyviä tilauksia ja tilauspohjia.

Tilausluettelo: Kaikki valitulle asiakkaalle tehdyt ruokalajitilaukset. Täällä voidaan poistaa ja käsitellä jo tehtyjä tilauksia, jos tilauksen aukioloaika ei ole vielä umpeutunut.

Annostilauspohja: Annostilauspohjaan määritellään säännöllisesti tilattavat ruokavaliot ja niiden tilausmäärät aterioittain.

Ruokalajitilaus: Ruokalajitilaukset tehdään tässä näkymässä. Aromi yhdistää annostilauspohjassa olevat ruokavaliorivit soveltuvalle ruokalajille.



2.6. Palaute

Palaute-sivulla voidaan antaa palautetta palveluntuottajalle. Palautteen aihe voi olla tilauspalaute ja muu palaute. Palautteeseen voidaan pyytää vastausta puhelimitse tai sähköpostitse. Vaihtoehtona on myös "En halua", jolloin palveluntuottaja ei vastaa palautteeseen. Mikäli vastaus halutaan sähköpostitse, sähköposti on pakollinen tieto. Mikäli puhelimitse, puhelinnumero on pakollinen tieto. Mikäli valitaan "En halua", yhteystiedot eivät ole pakollisia.

Palautteeseen voidaan liittää myös jokin tiedosto tai kuva.
Huom! Mikäli vastaustapaa vaihdetaan liitteen lataamisen jälkeen, ladattu liite katoaa ja se tulee hakea uudelleen.

Palaute lähetetään Lähetä-painikkeella.



2.7. Oma tili

Salasanan saa vaihdettua Oma tili-toiminnon kautta. Vaihtaminen vaatii vanhan salasanan. Mikäli järjestelmään on kirjauduttu Windows-toimialueen (ns. kertakirjautuminen) kautta, salasanan vaihtaminen Aromissa ei ole mahdollista.